Slumdog Millionaire!

Kollade på Slumdog Millionaire idag med min stora syster. Den var jätte bra jag rekomenderar den verkligen.

Jag är galen i love storys speciellt den här var väldigt fin mellan Jamal och Latika . .


Filmen fick mig att skratta och fick mig att gråta..  Den handlar om en pojke som heter Jamal Malik som bor i slummen i Bombay som ställer upp i den indiska versionen av frågetävlingen Vem vill bli miljonär? och som överträffar människornas förväntningar, vilket väcker misstankar hos programvärden och hos de brottsbekämpande myndigheterna om fusk. Jamals liv berättas i omväxlande flashbacks allteftersom han försöker förklara hur karma ledde honom till att vinna tävlingen. Jamal berättar bland annat om hur han blev föräldralös i tidig ålder och växte upp med sin äldre bror, Salim som både var hans vårdnadshavare/beskyddare och antagonist. Hans relation sedan barndomen med ett annat föräldralöst barn, en flicka med namnet Latika, spelar också en stor roll i filmen.


Latika tillfångatas av en kriminell organisation som vill göra henne till en kulturellt begåvad prostituerad, vars oskuld kommer betinga ett högt pris. Bröderna Malik färdas med tåg, säljer varor, låtsas vara turistguider vid Taj Mahal och begår fickstölder. Jamal insisterar så småningom på att de skall återvända till Bombay, eftersom han vill hitta Latika!

Filmen var mycket bättre än förväntat och om jag skulle ge den betyg så skulle jag ge den en FEMMA!!
Så gå och se på den på bio om ni inte laddar ner den fast det var helt klart en annan känsla men en stor vit duk på bion och bästa ljudet. Det gjorde filmen så himla mycket bättre!!

Ciao haterz ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback