Alla tjejer älskar smink!

Jag satt och tänkte på en tjejs "bästa" kompis och nej då menar jag inte dimonds i det här fallet pratar jag om SMINK/ MAKE UP. Tack gode Gud för denna person som uppfann spaklet!
Personligen tycker jag att man ser och känner sig så mycket mer fräsh med smink på. Det finns vardagligt smink då man är mer naturligt sminkad. Sen har vi "fest och till event" smink. Då man kan köra "hårdare" med sitt spakel.
Jag har haft vissa dåliga smink dagar när jag typ var 16år haha ibland tänker jag ojj titta på den här bilden lite väl mycket kanske.. Det var på den tiden jag inte hade någon aning om hur man skulle sminka sig.
Jag blommade senare, tyckte inte om att sminka mig på högstadiet plus att mamma tyckte jag var för lite då!!

Ibland kan jag även tycka det är så skönt utan smink man kan gnugga sig runt ögonen och ansiktet. En tjej kan vara extremt vacker utan smink man vill ju helst inte likna ett monster utan smink om man nu skulle överdriva det varje dag fast jag älskar smink man ser så annorlunda ut. Med hjälp av smink kan man framhäva ögon, kindben, läppar m.m.

Killar som säger tjejer behöver inte sminka sig, de är ändå fina utan jag tror de ljuger lite där alltså. Eftersom att jag vet att när man har en kille så säger han så men helt ärligt hur glad har han inte blivit någon dag när man verkligen klätt upp sig och sminkat sig fräsht och håret är fixat och sedan överskar han. Hmm det uppskattas oftast!

Sen är det så att killar dreglar över tex: Beyonce som i självaverkt är så Vacker ofcourse men hade hon inte varit känd och gick ner på stan utan smink och utan en massa produkter i håret så tror jag inte alla skulle kolla lika mkt åt hennes håll.
Så lite dubbelmoral är det. Fast sen finns det även killar som älskar och uppskattar när deras flickvänner fixar sig. Dock tycker jag det är jätte viktigt att en kille då lägger ner lika mkt tid på att också vara fräsha. aja vad tycker ni? det är min åsikt i alla fall.

Mascara: används för att förlänga och färga ögonfransar och göra dem fylligare

Kajal: och eyeliner är pennor i olika färger som målas runt ögat för att framkalla en mer intensiv blick
Concealer: hjälper dig att dölja mörka ringar under ögonen, dämpa röda nyanser runt exempelvis näsvingarna, dölja finnar eller ljusa upp runt ögonen.
Foundation: är en tjockflytande, hudfärgad lösning som appliceras i ansiktet för att jämna ut hudtonen och dölja ev. skavanker
Ögonskuggor: i olika färger appliceras på ögonlocken för att ge en illusion av större ögon. Ofta matchar man ögonskuggan med den egna ögonfärgen
Läppstift: är ett slags cerat med stark färg som används för att färgsätta läpparna
Ett puder: är ett slags hudfärgat pulver som svept över ansiktet för att matta ned huden (göra den mindre glansig). Det kan också användas för att jämna ut hudtonen precis som en foundation
Rouge:är ett rosa eller brunt puder som lätt färgsätter kinderna (ger ett hälsosamt intryck) och används för att skulptera ansiktsformen

sminkBefore and after


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback